Všeobecné obchodné podmienky


Zmluva, ktorá vznikne na základe tohto dokumentu, sa nearchivuje (následne nie je prístupná, uzavretie zmluvy je preukázané objednávacími údajmi), vzniká právnym vyhlásením uskutočneným konkludentným správaním, nepovažuje sa za písomnú zmluvu, je napísaná v maďarskom jazyku, neodkazuje na žiadny kódex správania. V prípade otázok týkajúcich sa fungovania webshopu, objednávkového a dodacieho procesu sme vám k dispozícii na uvedených kontaktoch.

Táto VOP sa vzťahuje na právne vzťahy na webovej stránke Poskytovateľa (https://www.hrackyshop.sk) a na jeho subdoménach. Tieto VOP sú nepretržite dostupné (a je možné ich stiahnuť, kedykoľvek vytlačiť) na nasledujúcej webovej stránke: https://www.hrackyshop.sk/vseobecne-zmluvne-podmienky.

Definície:

Užívateľ: Akákoľvek fyzická, právnická osoba alebo organizácia, ktorá využíva služby Poskytovateľa, uzatvára zmluvu s Poskytovateľom.

Spotrebiteľ: Užívateľ, ktorý je fyzickou osobou konajúcou mimo rámec svojej profesie, samostatnej zárobkovej činnosti alebo obchodnej činnosti.

Podnikateľ: Osoba konajúca v rámci svojej profesie, samostatnej zárobkovej činnosti alebo obchodnej činnosti.

Poskytovateľ: Fyzická alebo právnická osoba, alebo organizácia bez právnej subjektivity, ktorá poskytuje služby spojené s informačnou spoločnosťou Užívateľovi, ktorý uzatvára zmluvu s Užívateľom.

1. ÚDAJE POSKYTOVATEĽA:

Názov poskytovateľa: White Crystal Kft.
Sídlo poskytovateľa (a zároveň miesto vybavovania sťažností): 2600 Vác, Zrinyi u., 41/b
Kontakt poskytovateľa, pravidelne používaná e-mailová adresa pre komunikáciu s užívateľmi: info@hrackyshop.sk Online zákaznícka podpora je dostupná na: https://zakaznicky.servis.hrackyshop.sk/
IČO/dátum registrácie poskytovateľa: 13-09-148323
DIČ poskytovateľa: 14431391-2-13
Názov registračného orgánu/mienke orgánu a číslo povolenia (ak existuje): Obchodný register Mestského súdu v Budapešti
Telefónne číslo poskytovateľa: 06-1-2552822
Jazyk zmluvy: maďarčina
Názov, adresa a e-mail poskytovateľa webhostingu:
Poskytovateľ prevádzkuje vlastné servery/The Service Provider operates its own servers.

2. ZÁKLADNÉ USTANOVENIA:

2.1.   Otázky, ktoré nie sú upravené v týchto VOP, ako aj interpretácia týchto VOP sa riadia maďarským právom, so zvláštnym zreteľom na zákon č. V z roku 2013 o Občianskom zákonníku („Ptk.”), zákon č. CVIII z roku 2001 o elektronických obchodných službách, niektorých otázkach služieb informačnej spoločnosti („Elker. tv.”), ako aj na nariadenie vlády č. 45/2014 (II. 26.) o podrobných pravidlách zmlúv medzi spotrebiteľom a podnikateľom. Na špeciálne produkty sa vzťahujú príslušné odvetvové právne predpisy. Povinné ustanovenia príslušných právnych predpisov sa na zmluvné strany vzťahujú bez ohľadu na osobitné ustanovenia.

2.2.   Tieto VOP sú účinné od 28. januára 2022 a zostávajú v platnosti až do ich odvolania. Zmeny týchto VOP zverejní Poskytovateľ na webovej stránke a zaregistrovaných/ alebo predtým už nakupujúcich Užívateľov o zmenách informuje e-mailom. Zmeny nemajú vplyv na zmluvy uzavreté pred zmenami, t. j. zmeny nemajú retroaktívny účinok.

2.3.   Poskytovateľ si vyhradzuje všetky práva na webovú stránku, akúkoľvek jej časť a obsah zobrazený na nej, ako aj na šírenie webovej stránky. Bez písomného súhlasu Poskytovateľa je zakázané sťahovanie, elektronické ukladanie, spracovanie a predaj obsahu zobrazeného na webovej stránke alebo jeho časti (s výnimkou tohto dokumentu a informácií o spracovaní údajov).

2.4.   Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za predaj produktov zverejnených na iných webových stránkach, ktoré nie sú spojené s Poskytovateľom a ktoré Poskytovateľ neprevádzkuje.

3. REGISTRÁCIA / NÁKUP

3.1.   V prípade poskytnutia nepravdivých údajov alebo údajov, ktoré sa vzťahujú na inú osobu, počas využívania služby/objednávky/predplatného, môže oprávnená strana napadnúť uzavretú elektronickú zmluvu na súde. V prípade úspešného napadnutia (vyhratia sporu) je zmluva neplatná od okamihu jej uzavretia, alebo ak zmluva maskuje inú zmluvu, práva a povinnosti strán sa posudzujú na základe maskovanej zmluvy.

3.2.   Poskytovateľ nenesie žiadnu zodpovednosť za oneskorenie doručenia ani za iné problémy alebo chyby vyplývajúce z nesprávne a/alebo nepresne poskytnutých údajov Užívateľom. Poskytovateľ však informuje Užívateľov, že po dohode s Užívateľom a jednoznačnej identifikácii môže opraviť nesprávne zadané údaje v objednávke, aby sa fakturácia a doručenie nepretrhli.

3.3.   Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za škody vzniknuté z dôvodu zabudnutia hesla Užívateľom alebo jeho sprístupnenia neoprávneným osobám z akýchkoľvek dôvodov, ktoré nemožno pripísať Poskytovateľovi (ak existuje registrácia na stránke).

4. ROZSAH PRODUKTOV A SLUŽIEB, KTORÉ MÔŽNO ZAKÚPIŤ, A CENY

4.1.   Zobrazené produkty možno objednať online (v niektorých prípadoch telefonicky) z internetového obchodu. Zobrazené ceny produktov sú uvedené v eurách, sú to hrubé ceny (teda vrátane zákonom stanovenej DPH, a ak Poskytovateľ fakturuje bez DPH, ceny sú sumy splatné), ale nezahŕňajú poplatky súvisiace s doručením a platbou. Dodatočné balné sa neúčtuje, pokiaľ si Užívateľ nepožiada o darčekové alebo iné špeciálne balenie.

4.2.   V internetovom obchode Poskytovateľ podrobne uvádza názov produktu, popis a zobrazuje fotografie produktov (ak je to možné).

4.3.   Ak sa zavádza akciová cena, Poskytovateľ plne informuje Užívateľov o akcii a jej presnom trvaní. Poskytovateľ pri určovaní akciových cien postupuje v súlade s právnymi predpismi, ktoré upravujú pravidlá zobrazovania predajnej ceny a jednotkovej ceny produktov, ako aj poplatkov za služby v zmysle vyhlášky č. 4/2009 (I. 30.) NFGM-SZMM.

4.4.   Ak sa napriek všetkej starostlivosti Poskytovateľa zobrazí na webovej stránke internetového obchodu cena, na ktorú nemá Poskytovateľ úmysel uzavrieť zmluvu, Poskytovateľ nie je povinný objednávku potvrdiť za uvedenú cenu, ale má možnosť ponuku odmietnuť a ponúknuť potvrdenie za cenu, ktorú považuje za vhodnú. Užívateľ má právo túto upravenú ponuku neprijať.

Zákon č. V z roku 2013 o Občianskom zákonníku (Ptk.) stanovuje, že zmluva vzniká vzájomným a súhlasným vyjadrením vôle strán. Ak sa strany nedokážu dohodnúť na zmluvných podmienkach, t. j. ak neexistuje vyhlásenie, ktoré by vzájomne a súhlasne vyjadrovalo vôľu strán, nemôže sa hovoriť o platne uzavretej zmluve, z ktorej by vyplývali práva a povinnosti.



5. PROCES OBJEDNÁVKY

5.1.   Užívateľ sa po registrácii prihlási do webshopu alebo môže začať nakupovať aj bez registrácie.

5.2.   Užívateľ nastaví počet kusov produktu alebo produktov, ktoré chce kúpiť.

5.3.   Užívateľ vloží vybrané produkty do košíka. Užívateľ si môže kedykoľvek prezrieť obsah košíka kliknutím na ikonu „košík“.

5.4.   Ak už nechce kupovať ďalšie produkty, skontroluje počet kusov produktov, ktoré chce kúpiť. Kliknutím na ikonu „zrušiť - X“ môže vymazať obsah košíka. Na konečné nastavenie množstva klikne Užívateľ na ikonu „zvýšiť, znížiť“.

5.5.   Užívateľ zadá dodaciu adresu a potom spôsob dopravy/platby, ktorých typy sú nasledujúce:

5.5.1.   Spôsoby platby:

Osobné prevzatie: Platba v hotovosti pri prevzatí v obchodných priestoroch Poskytovateľa alebo na inom mieste určenom Poskytovateľom: V prípade voľby platby pri prevzatí tovaru zaplatí Užívateľ kúpnu cenu produktu v hotovosti v obchodných priestoroch Poskytovateľa alebo na inom mieste určenom Poskytovateľom. Platba v hotovosti je možná len v maďarských forintoch (HUF).

Platba na dobierku: Ak sa objednaný produkt doručuje kuriérskou službou alebo na odberné miesto, Užívateľ má možnosť zaplatiť celkovú sumu objednávky v hotovosti alebo kartou kuriérovi alebo na odbernom mieste pri prevzatí objednaného produktu/produktov.

Online platba kartou: Užívateľ má možnosť zaplatiť celkovú sumu objednávky online kartou prostredníctvom bezpečného platobného systému poskytovateľa finančných služieb využívaného Poskytovateľom.

Platba kartou cez Barion:

Online platby kartou sa uskutočňujú prostredníctvom systému Barion. Údaje o karte sa nedostanú k obchodníkovi. Službu poskytuje Barion Payment Zrt., inštitúcia pod dohľadom Maďarskej národnej banky, číslo povolenia: H-EN-I-1064/2013.

5.5.2.   Náklady na dopravu (brutto sumy):

5.6.   Celková splatná suma uvedená v súhrne objednávky a potvrdzovacom e-maile obsahuje všetky náklady. Užívateľ je podľa § 6:127 Ptk. povinný bezodkladne sa presvedčiť, či kvalita a množstvo objednaného produktu/produktov je v poriadku. Doručenie produktu/produktov prebieha v pracovných dňoch v čase od 8:00 do 17:00 hod.

5.7.   Po zadaní údajov môže Užívateľ odoslať svoju objednávku kliknutím na tlačidlo „odoslať objednávku“. Pred tým však môže ešte raz skontrolovať zadané údaje a pridať poznámku k svojej objednávke, alebo nám môže zaslať e-mailom iné želania týkajúce sa objednávky.

5.8.   Užívateľ berie na vedomie, že podľa § 15 nariadenia vlády č. 45/2014 (II. 26.) a ďalších podmienok (napr. § 20) vzniká Užívateľovi pri objednávke platobná povinnosť.

5.9.   Oprava chýb pri zadávaní údajov: Užívateľ sa pred ukončením objednávkového procesu môže vždy vrátiť do predchádzajúcej fázy, kde môže opraviť zadané údaje. Podrobne: Počas objednávky je možné prezerať si a upravovať obsah košíka, a ak košík neobsahuje požadované množstvo, môže Užívateľ zadať požadovaný počet kusov do vstupného poľa v stĺpci množstva. Ak chce Užívateľ vymazať produkty v košíku, klikne na tlačidlo „X“ alebo „zmazať“. Počas objednávky má Užívateľ neustále možnosť opraviť/zmazať zadané údaje.

5.10.   Užívateľ po odoslaní objednávky obdrží potvrdenie e-mailom. Ak toto potvrdenie nepríde Užívateľovi v primeranej lehote očakávanej vzhľadom na povahu služby, ale najneskôr do 48 hodín od odoslania objednávky Užívateľa, Užívateľ je oslobodený od viazanosti ponukou alebo zmluvnej povinnosti. Objednávka a jej potvrdenie sa považujú za doručené Poskytovateľovi, resp. Užívateľovi, keď sa stane pre nich prístupným. Poskytovateľ vylučuje zodpovednosť za potvrdenie, ak potvrdenie nepríde včas, pretože Užívateľ uviedol nesprávnu e-mailovú adresu pri registrácii alebo nemôže prijať správu z dôvodu vyčerpania kapacity úložiska jeho účtu.

5.11.   Užívateľ berie na vedomie, že potvrdenie uvedené v predchádzajúcom bode je len automatické potvrdenie, ktoré nezakladá zmluvu. Zmluva vznikne, keď Poskytovateľ po automatickom potvrdení uvedenom v predchádzajúcom bode informuje Užívateľa v ďalšom e-maile o podrobnostiach objednávky a očakávanom splnení.

5.12.   Zásady spracovania recenzií

Tieto zásady spracovania recenzií sa vzťahujú na recenzie uvedené na stránke www.hrackyshop.sk prevádzkovanej spoločnosťou White Crystal Kft. (2600 Vác, Zrínyi utca 41/b, ďalej len: HračkyShop).

Všeobecné používateľské recenzie
Recenzie napísané na voľne použiteľnej ploche návštevníkom webovej stránky. Recenzie sa na stránke HrackyShop.sk zobrazia po moderácii.

Moderovanie

Moderovanie recenzií vykonáva HračkyShop v pracovných dňoch počas pracovnej doby (od 9:00 do 17:00 hod.). Moderovanie vykonáva človek a/alebo umelá inteligencia.

Zásady moderovania:

HračkyShop nezverejňuje:

  • vulgárne, obscénne, rasistické recenzie, recenzie urážajúce niektoré spoločenské skupiny na základe ich sexuálnej alebo náboženskej príslušnosti;
  • recenzie, ktoré jednoznačne nesúvisia s daným obchodom/produktom;
  • recenzie na produkty, ktoré neobsahujú konkrétnu informáciu/názor na daný produkt, ale opisujú vlastnosti konkurenčných produktov;
  • otázky týkajúce sa produktov ako recenzie produktov, na to je k dispozícii samostatná funkcia „Otázky a odpovede“ na príslušných produktových stránkach HračkyShopu; otázky/spätnú väzbu pre distribútora produktu napísanú ako recenziu produktu alebo obchodu týkajúcu sa objednávky;

Ostatné ustanovenia

HračkyShop si vyhradzuje právo moderovať alebo odstrániť akúkoľvek recenziu, ktorá porušuje osobné práva.

HračkyShop zaznamenáva meno, e-mailovú adresu a IP adresu poskytnutú počas písania recenzií, ktoré neposkytuje tretím stranám.

HračkyShop si vyhradzuje právo dodatočne odstrániť akékoľvek recenzie alebo výber obchodu zo stránky www.hrackyshop.sk, ktoré nespĺňajú tieto zásady spracovania recenzií.

HračkyShop je oprávnený kedykoľvek zmeniť alebo odvolať tieto zásady spracovania recenzií bez osobitného oznámenia.

6. SPRACOVANIE A DODANIE OBJEDNÁVOK

6.1.   Objednávky sa spracovávajú v poradí, v akom prichádzajú, počas pracovných dní v pracovnom čase. Objednávky je možné zadávať aj mimo uvedených časov spracovania objednávok, ak sa objednávka zadá po pracovnom čase, spracuje sa nasledujúci pracovný deň. Zákaznícky servis Poskytovateľa v každom prípade elektronicky potvrdí, kedy môže objednávku vybaviť.

6.2.   Všeobecná lehota na vybavenie objednávky je 1-3 pracovné dni od uzavretia zmluvy.

6.3.   Na základe kúpnej zmluvy je Poskytovateľ povinný previesť vlastnícke právo k veci a Užívateľ je povinný zaplatiť kúpnu cenu a prevziať vec.

6.4.   Ak je predávajúcim podnikateľ a kupujúcim spotrebiteľ a predávajúci sa zaviaže dodať vec kupujúcemu, nebezpečenstvo škody prechádza na kupujúceho, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba vec prevezme. Nebezpečenstvo škody prechádza na kupujúceho pri odovzdaní dopravcovi, ak dopravcu poveril kupujúci, za predpokladu, že dopravcu neodporučil predávajúci.

6.5.   V prípade omeškania Poskytovateľa je Užívateľ oprávnený stanoviť dodatočnú lehotu. Ak predávajúci nesplní svoje záväzky v rámci dodatočnej lehoty, kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy.

6.6.   Užívateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy bez stanovenia dodatočnej lehoty, ak
a) Poskytovateľ odmietol plniť zmluvu; alebo
b) zmluva mala byť splnená v určenom čase podľa dohody strán alebo podľa zjavného účelu služby, a nie inokedy.

6.7.   Ak Poskytovateľ nesplní povinnosť dohodnutú v zmluve, pretože zmluvou určený produkt nie je k dispozícii, je povinný o tom Užívateľa bezodkladne informovať, ako aj Užívateľovi bezodkladne vrátiť zaplatenú sumu. Poskytovateľ je tiež povinný zabezpečiť, aby Užívateľ uplatnil ďalšie práva, ktoré mu priznáva zákon v prípade vadného plnenia.

6.8.   Poskytovateľ upozorňuje Užívateľov, že ak Užívateľ neprevezme zmluvne dodaný objednaný produkt (bez ohľadu na spôsob platby), dopustí sa porušenia zmluvy, čo znamená, že sa dostáva do omeškania presne podľa § 6:156 ods. 1 Občianskeho zákonníka.

To znamená, že Poskytovateľ je na základe pravidiel správy vecí bez mandátu oprávnený – ak Spotrebiteľ neoznámi svoj zámer odstúpiť (a nevydá vyhlásenie, že si želá prevziať objednaný produkt/produkty) – uplatniť voči Užívateľom obvyklé náklady na uskladnenie a náklady na dopravu (vrátane poplatku za dobierku, ak existuje) (tam a späť) v súvislosti s produktom/produktami.

Poskytovateľ upozorňuje Užívateľov, že za účelom uplatnenia právnych nárokov vzniknutých týmto spôsobom využíva pomoc svojich právnikov, takže Užívateľ znáša aj ďalšie (právne) náklady vzniknuté z porušenia zmluvy (vrátane poplatkov za konanie o platobnom rozkaze).

7. PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

7.1.   Podľa smernice Európskeho parlamentu a Rady 2011/83/EÚ, ako aj nariadenia vlády č. 45/2014 (II.26.) o podrobných pravidlách zmlúv medzi spotrebiteľom a podnikateľom, má Spotrebiteľ právo na odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu.

Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy alebo právo na jej vypovedanie

a)   v prípade zmluvy o kúpe tovaru

aa)   v prípade tovaru,

ab)   v prípade kúpy viacerých tovarov, ak sú jednotlivé tovary dodávané v rôznom čase, v prípade tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,

ac)   v prípade tovaru pozostávajúceho z viacerých položiek alebo dielov, v prípade poslednej dodanej položky alebo dielu,

ad)   v prípade, že sa tovar musí dodávať pravidelne počas stanoveného obdobia, v prípade prvej dodávky,

do štrnástich dní odo dňa prevzatia tovaru Spotrebiteľom alebo ním určenou treťou osobou odlišnou od dopravcu.

Ak Poskytovateľ túto informáciu neposkytne, lehota na odstúpenie od zmluvy sa predlžuje o dvanásť mesiacov. Ak Poskytovateľ poskytne informácie po uplynutí 14 dní od prijatia tovaru alebo uzavretia zmluvy, ale do 12 mesiacov, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie 14 dní odo dňa oznámenia tejto informácie.

7.2.   Spotrebiteľ môže uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy prostredníctvom jasného vyhlásenia v tomto zmysle alebo prostredníctvom vzorového vyhlásenia uvedeného v prílohe č. 2 nariadenia vlády č. 45/2014 (II.26.).

7.3.   Lehota na uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy uplynie 14 dní odo dňa, keď Spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba odlišná od dopravcu prevezme tovar.

7.4.   Spotrebiteľ môže uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy aj v období medzi dňom uzavretia zmluvy a dňom prevzatia tovaru.

7.5.   Náklady na vrátenie tovaru znáša Spotrebiteľ, Poskytovateľ sa nezaviazal znášať tieto náklady.

7.6.   V prípade uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy nesie Spotrebiteľ okrem nákladov na vrátenie tovaru žiadne iné náklady.

7.7.   Spotrebiteľ nemá právo na odstúpenie od zmluvy v prípade tovaru, ktorý nebol vyrobený vopred, ale bol vyrobený na základe pokynov Spotrebiteľa alebo na jeho výslovnú žiadosť, alebo v prípade tovaru, ktorý bol jednoznačne prispôsobený Spotrebiteľovi.

7.8.   Spotrebiteľ tiež nemôže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy

a.   v prípade zmluvy o poskytovaní služieb po úplnom poskytnutí služby, ak podnik začal s plnením s výslovným predchádzajúcim súhlasom Spotrebiteľa a Spotrebiteľ vzal na vedomie, že po úplnom poskytnutí služby stratí právo na odstúpenie od zmluvy;
b.   v prípade tovaru alebo služby, ktorých cena závisí od výkyvov na finančnom trhu, ktoré podnik nemôže ovplyvniť a ktoré sa môžu vyskytnúť počas lehoty na uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy;
c.   v prípade tovaru, ktorý je rýchlo sa kaziaci alebo má krátku dobu trvanlivosti;
d.   v prípade tovaru v zapečatenom obale, ktorý z dôvodu ochrany zdravia alebo hygieny nie je vhodné vrátiť po otvorení obalu;
e.   v prípade tovaru, ktorý je po dodaní vzhľadom na svoju povahu neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom;
f.   v prípade alkoholických nápojov, ktorých skutočná hodnota závisí od výkyvov na trhu, ktoré podnik nemôže ovplyvniť a na ktorých cene sa strany dohodli pri uzavretí kúpnej zmluvy, pričom dodanie sa uskutoční až po tridsiatom dni odo dňa uzavretia zmluvy;
g.   v prípade zmluvy o vykonaní opráv alebo údržby, ktoré má podnik vykonať na základe výslovnej žiadosti Spotrebiteľa;
h.   v prípade kúpy zvukových alebo obrazových nahrávok, ako aj počítačového softvéru v zapečatenom obale, ak Spotrebiteľ po dodaní obal otvoril;
i.   v prípade novín, časopisov a periodík s výnimkou predplatných zmlúv;
j.   v prípade zmlúv uzavretých na verejnej dražbe;
k.   v prípade zmluvy o poskytovaní ubytovania, prepravy, prenájmu automobilov, stravovania alebo služieb súvisiacich s voľnočasovými aktivitami, s výnimkou ubytovania na bývanie, ak zmluva určuje konkrétny deň alebo obdobie plnenia;
l.   v prípade digitálneho obsahu, ktorý nie je dodávaný na hmotnom nosiči, ak podnik začal s plnením so súhlasom Spotrebiteľa a Spotrebiteľ zároveň vzal na vedomie, že po začatí plnenia stratí právo na odstúpenie od zmluvy.

7. PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

7.9.   Poskytovateľ v prípade zmluvy uzavretej na diaľku vráti Spotrebiteľovi celú sumu zaplatenú ako protihodnotu, vrátane nákladov súvisiacich s plnením, bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich dní od momentu, keď sa o odstúpení dozvie. Poskytovateľ má však právo na zadržanie platby.

7.10.   Poskytovateľ na vrátenie peňazí použije rovnaký spôsob platby, aký bol použitý pri pôvodnej transakcii, pokiaľ Spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s použitím iného spôsobu platby; v dôsledku tohto spôsobu vrátenia peňazí nevzniknú Spotrebiteľovi žiadne dodatočné náklady.

7.11.   Spotrebiteľ je povinný tovar vrátiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní od odoslania oznámenia o odstúpení od zmluvy Poskytovateľovi. Ak podnik predáva tovar aj v obchodných priestoroch a Spotrebiteľ uplatní svoje právo na odstúpenie od zmluvy osobne v obchodných priestoroch, má právo zároveň vrátiť tovar podniku.

7.12.   V prípade odstúpenia od zmluvy písomne stačí, aby Spotrebiteľ odoslal vyhlásenie o odstúpení do 14 dní.

7.13.   Spotrebiteľ dodrží lehotu, ak tovar odošle alebo odovzdá pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Vrátenie sa považuje za vykonané včas, ak Spotrebiteľ tovar odošle pred uplynutím lehoty.

7.14.   Spotrebiteľ znáša len priame náklady na vrátenie tovaru.

7.15.   Poskytovateľ nie je povinný uhradiť Spotrebiteľovi dodatočné náklady, ktoré vzniknú v dôsledku toho, že si Spotrebiteľ zvolí iný spôsob dopravy ako najlacnejší bežný spôsob dopravy ponúkaný Poskytovateľom.

7.16.   Poskytovateľ môže zadržať vrátenie platby, kým neobdrží tovar alebo kým Spotrebiteľ neposkytne dôkaz, že tovar vrátil, podľa toho, čo nastane skôr.

7.17.   Ak chce Spotrebiteľ uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy, môže tak urobiť prostredníctvom niektorého z kontaktných údajov Poskytovateľa písomne (aj pomocou priloženého vyhlásenia), telefonicky alebo aj osobne. V prípade písomného oznámenia poštou sa považuje za rozhodujúci dátum odoslania, v prípade oznámenia telefonicky sa považuje za rozhodujúci čas telefonického oznámenia. Objednaný tovar môže Spotrebiteľ vrátiť Poskytovateľovi poštou, osobne alebo prostredníctvom kuriérskej služby.

7.18.   Spotrebiteľ je zodpovedný len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku jeho používania nad rámec potrebný na zistenie povahy, vlastností a fungovania tovaru.

7.19.   Nariadenie vlády č. 45/2014 (II.26.) o podrobných pravidlách zmlúv medzi spotrebiteľom a podnikateľom je dostupné tu.

7.20.   Smernica Európskeho parlamentu a Rady 2011/83/EÚ je dostupná tu.

7.21.   Spotrebiteľ môže svoje ďalšie sťažnosti adresovať Poskytovateľovi prostredníctvom kontaktných údajov uvedených v tomto dokumente.

7.22.   Právo na odstúpenie od zmluvy majú len Užívateľia, ktorí sa považujú za Spotrebiteľov podľa Občianskeho zákonníka.

7.23.   Právo na odstúpenie od zmluvy nemá podnikateľ, t. j. osoba konajúca v rámci svojej profesie, samostatnej zárobkovej činnosti alebo obchodnej činnosti.

7.24.   (Platí len v prípade, že Poskytovateľ poskytuje okrem predaja aj služby.) Ak Spotrebiteľ po začatí plnenia vypovie zmluvu uzavretú na diaľku, je povinný zaplatiť podniku pomernú sumu za službu poskytnutú do okamihu oznámenia vypovedania zmluvy. Suma, ktorú má Spotrebiteľ pomerne zaplatiť, sa vypočíta na základe celkovej sumy protihodnoty stanovenej v zmluve vrátane dane. Ak Spotrebiteľ preukáže, že takto stanovená celková suma je príliš vysoká, pomerná suma sa vypočíta na základe trhovej hodnoty služieb poskytnutých do okamihu zániku zmluvy.

7.25.   Postup pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy:

7.25.1.   Ak chce Spotrebiteľ uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy, je povinný oznámiť svoj zámer na niektorom z kontaktných údajov Poskytovateľa.

7.25.2.   Spotrebiteľ uplatní svoje právo na odstúpenie včas, ak odošle vyhlásenie o odstúpení pred uplynutím 14 dní od prevzatia tovaru. V prípade písomného odstúpenia stačí odoslať vyhlásenie o odstúpení do 14 dní. V prípade oznámenia poštou sa považuje za rozhodujúci dátum odoslania, v prípade oznámenia e-mailom sa považuje za rozhodujúci čas odoslania e-mailu.

7.25.3.   Spotrebiteľ je v prípade odstúpenia od zmluvy povinný vrátiť objednaný tovar na adresu Poskytovateľa bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní od oznámenia o odstúpení. Lehota sa považuje za dodržanú, ak Spotrebiteľ tovar odošle pred uplynutím 14-dňovej lehoty (nemusí byť doručený do 14 dní). Objednávateľ znáša náklady na vrátenie tovaru z dôvodu uplatnenia práva na odstúpenie. Ak podnik predáva tovar aj v obchodných priestoroch a Spotrebiteľ uplatní svoje právo na odstúpenie osobne v obchodných priestoroch, má právo zároveň vrátiť tovar podniku.

7.25.4.   Poskytovateľ však nie je povinný uhradiť Spotrebiteľovi dodatočné náklady, ktoré vzniknú v dôsledku toho, že si Spotrebiteľ zvolí iný spôsob dopravy ako najlacnejší bežný spôsob dopravy ponúkaný Poskytovateľom. Spotrebiteľ môže uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy aj v období medzi dňom uzavretia zmluvy a dňom prevzatia tovaru.

7.25.5.   V prípade kúpy viacerých tovarov, ak sú jednotlivé tovary dodávané v rôznom čase, môže Spotrebiteľ uplatniť prá vo na odstúpenie od zmluvy do 14 dní od prevzatia posledného dodaného tovaru alebo poslednej dodanej položky, ak ide o tovar pozostávajúci z viacerých položiek alebo dielov.

8. ZÁRUKA A ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY

Vadné plnenie

Poskytovateľ plní vadne, ak služba v čase plnenia nespĺňa kvalitatívne požiadavky stanovené v zmluve alebo zákone. Poskytovateľ neplní vadne, ak oprávnená osoba vedela o vade v čase uzatvárania zmluvy alebo vadu mala vedieť v čase uzatvárania zmluvy.

V zmluve medzi spotrebiteľom a podnikateľom je neplatné ustanovenie, ktoré sa odchyľuje od ustanovení tohto oddielu o zodpovednosti za vady a záruke v neprospech Spotrebiteľa.

Viac práv zo zodpovednosti za vady majú len Užívateľia, ktorí sa považujú za spotrebiteľov podľa Občianskeho zákonníka.

Užívateľ považovaný za podnikateľa: osoba konajúca v rámci svojej profesie, samostatnej zárobkovej činnosti alebo obchodnej činnosti.

Zodpovednosť za vady

8.1.   Kedy môže Užívateľ uplatniť svoje právo na zodpovednosť za vady?

V prípade vadného plnenia Poskytovateľa môže Užívateľ voči Poskytovateľovi uplatniť nárok na zodpovednosť za vady podľa pravidiel Občianskeho zákonníka.

8.2.   Aké práva má Užívateľ na základe svojho nároku na zodpovednosť za vady?

Užívateľ má podľa vlastného výberu tieto nároky na zodpovednosť za vady: môže požadovať opravu alebo výmenu, pokiaľ plnenie nároku vybraného Užívateľom nie je nemožné alebo by v porovnaní s plnením iného nároku znamenalo pre podnik neprimerané dodatočné náklady. Ak nepožadoval alebo nemohol požiadať o opravu alebo výmenu, môže požadovať pomerné zníženie protihodnoty alebo – ako poslednú možnosť – môže odstúpiť od zmluvy. Zvolený nárok zo zodpovednosti za vady môže Užívateľ zmeniť na iný, náklady na zmenu však znáša Užívateľ, pokiaľ to nebolo odôvodnené alebo to nespôsobil podnik.

Spotrebiteľ je oprávnený žiadať - v závislosti od závažnosti porušenia zmluvy - pomerné zníženie protihodnoty alebo ukončenie kúpnej zmluvy aj vtedy, ak

a) podnik nevykonal opravu alebo výmenu, alebo ju vykonal, ale úplne alebo čiastočne neodstránil a znovu nenainštaloval, alebo odmietol uviesť tovar do súladu so zmluvou;

b) vyskytla sa opakovaná vada plnenia, aj keď sa podnik pokúsil uviesť tovar do súladu so zmluvou;

c) vada plnenia je tak závažná, že odôvodňuje okamžité zníženie ceny alebo okamžité ukončenie kúpnej zmluvy; alebo

d) podnik sa nezaviazal uviesť tovar do súladu so zmluvou, alebo je z okolností zrejmé, že podnik do rozumného času alebo bez významného záujmu Spotrebiteľa neuvedie tovar do súladu so zmluvou.

Ak chce Spotrebiteľ ukončiť kúpnu zmluvu z dôvodu vadného plnenia, podnik musí preukázať, že vada je zanedbateľná.

Spotrebiteľ je oprávnený zadržať časť alebo celú zvyšnú kúpnu cenu – v závislosti od závažnosti porušenia zmluvy – až dovtedy, kým podnik nesplní svoje povinnosti súvisiace so súladom plnenia so zmluvou a vadným plnením.

Primeranú lehotu na vykonanie opravy alebo výmeny tovaru treba počítať odo dňa, keď Spotrebiteľ oznámil vadu podniku.

Spotrebiteľ je povinný poskytnúť tovar podniku na účely vykonania opravy alebo výmeny.

V prípade zmluvy medzi spotrebiteľom a podnikateľom je podnik povinný zabezpečiť prevzatie vymeneného tovaru na vlastné náklady. Ak oprava alebo výmena vyžaduje odstránenie tovaru, ktorý bol vzhľadom na povahu a účel tovaru uvedený do prevádzky pred zistením vady, povinnosť opravy alebo výmeny zahŕňa odstránenie nevyhovujúceho tovaru a inštaláciu vymeneného alebo opraveného tovaru alebo znášanie nákladov na odstránenie alebo inštaláciu.

Zníženie protihodnoty je primerané, ak jeho suma zodpovedá rozdielu medzi hodnotou, ktorú mal Spotrebiteľ získať v prípade plnenia v súlade so zmluvou, a hodnotou tovaru, ktorý Spotrebiteľ skutočne obdržal.

Spotrebiteľ môže uplatniť právo na zodpovednosť za vady na ukončenie kúpnej zmluvy prostredníctvom právneho vyhlásenia adresovaného podniku, ktoré vyjadruje rozhodnutie o ukončení zmluvy.

Ak vadné plnenie ovplyvňuje len určitú časť tovaru dodaného na základe kúpnej zmluvy a sú splnené podmienky na uplatnenie práva na ukončenie zmluvy, Spotrebiteľ môže ukončiť kúpnu zmluvu len v súvislosti s vadným tovarom, ale môže ju ukončiť aj v súvislosti s akýmkoľvek iným tovarom získaným spolu s ním, ak sa od Spotrebiteľa nedá rozumne očakávať, že si ponechá len tovar, ktorý je v súlade so zmluvou.

Ak Spotrebiteľ ukončí kúpnu zmluvu úplne alebo čiastočne v súvislosti s tovarom dodaným na základe kúpnej zmluvy, potom

a) Spotrebiteľ je povinný vrátiť dotknutý tovar podniku na jeho náklady; a

b) podnik je povinný bezodkladne vrátiť Spotrebiteľovi kúpnu cenu zaplatenú za dotknutý tovar, hneď ako dostane tovar alebo dôkaz o jeho vrátení.

8.3.   V akej lehote môže Užívateľ uplatniť svoje právo na zodpovednosť za vady?

Užívateľ (ak sa považuje za spotrebiteľa) je povinný oznámiť vadu bezodkladne po jej zistení, najneskôr však do dvoch mesiacov od jej zistenia. Upozorňujeme však, že po uplynutí dvojročnej premlčacej lehoty od plnenia zmluvy (v prípade podniku alebo použitých výrobkov po uplynutí jednoročnej lehoty) Užívateľ nemôže uplatniť svoje práva na zodpovednosť za vady. (V prípade tovarov s dátumom spotreby sa zodpovednosť za vady môže uplatniť do konca doby spotreby.)

Ak v prípade tovaru obsahujúceho digitálne prvky kúpna zmluva stanovuje nepretržité poskytovanie digitálneho obsahu alebo digitálnej služby počas určitého obdobia, podnik zodpovedá za vadu tovaru týkajúcu sa digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ak sa vada

a) vyskytne alebo stane rozpoznateľnou do dvoch rokov od plnenia tovaru v prípade nepretržitého poskytovania kratšieho ako dva roky; alebo

b) vyskytne alebo stane rozpoznateľnou počas celého obdobia nepretržitého poskytovania v prípade, že toto obdobie presahuje dva roky.

8.4.   Voči komu môže Užívateľ uplatniť nárok na zodpovednosť za vady?

Užívateľ môže uplatniť nárok na zodpovednosť za vady voči Poskytovateľovi.

8.5.   Aká je ďalšia podmienka uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady (ak sa Užívateľ považuje za spotrebiteľa)?

V priebehu 1 roka od plnenia nie je na uplatnenie nároku zo zodpovednosti za vady potrebná žiadna iná podmienka okrem oznámenia vady, ak Užívateľ preukáže, že výrobok alebo službu poskytol podnik prevádzkujúci webshop. Po uplynutí 1 roka od plnenia je Užívateľ povinný preukázať, že vada, ktorú rozpoznal, existovala už v čase plnenia.

Zodpovednosť za výrobok

8.6.   Kedy môže Spotrebiteľ uplatniť právo na zodpovednosť za výrobok a aké práva má Spotrebiteľ na základe svojho nároku na zodpovednosť za výrobok?

V prípade vady hnuteľnej veci môže Spotrebiteľ podľa vlastného výberu uplatniť právo na zodpovednosť za vady alebo nárok na zodpovednosť za výrobok podľa pravidiel Občianskeho zákonníka.

Spotrebiteľ môže v rámci nároku na zodpovednosť za výrobok požadovať opravu alebo výmenu vadného výrobku.

8.7.   Voči komu môže uplatniť nárok na zodpovednosť za výrobok?

Svoje práva na zodpovednosť za výrobok môže uplatniť voči výrobcovi alebo distribútorovi výrobku (ďalej len „výrobca“).

8.8.   Kedy sa výrobok považuje za vadný?

Výrobok je vadný, ak nespĺňa kvalitatívne požiadavky platné v čase jeho uvedenia na trh, alebo ak nemá vlastnosti uvedené v popise poskytnutom výrobcom.

8.9.   V akej lehote môže Spotrebiteľ uplatniť nárok na zodpovednosť za výrobok?

Spotrebiteľ môže uplatniť nárok na zodpovednosť za výrobok do dvoch rokov od uvedenia výrobku na trh výrobcom. Po uplynutí tejto lehoty toto právo zaniká.

8.10.   Aké dôkazné pravidlá platia v prípade uplatnenia nároku na zodpovednosť za výrobok?

V prípade uplatnenia nároku na zodpovednosť za výrobok musíte preukázať, že vada výrobku existovala v čase jeho uvedenia na trh výrobcom.

8.11.   Kedy je výrobca oslobodený od zodpovednosti za výrobok?

Výrobca je oslobodený od zodpovednosti za výrobok, ak preukáže, že:

- výrobok nevyrobil ani neuviedol na trh v rámci svojej podnikateľskej činnosti, alebo

- vada nebola rozpoznateľná na základe stavu vedy a techniky v čase uvedenia na trh, alebo

- vada výrobku je dôsledkom uplatnenia zákona alebo povinného predpisu orgánu.

Na oslobodenie výrobcu postačuje preukázanie jednej z týchto skutočností.

Upozorňujeme, že Spotrebiteľ môže pre rovnakú vadu uplatniť súčasne, paralelne nárok na zodpovednosť za vady voči podniku a nárok na zodpovednosť za výrobok voči výrobcovi. Ak Spotrebiteľ úspešne uplatní nárok na zodpovednosť za výrobok, ďalší nárok na zodpovednosť za vady voči vymenenému výrobku alebo časti opraveného výrobku môže uplatniť len voči výrobcovi.

Záruka (v prípade nových dlhodobých spotrebných výrobkov)

8.12.   Kedy môže Spotrebiteľ uplatniť svoje právo na záruku?

V prípade vadného plnenia je Poskytovateľ povinný poskytnúť záruku podľa nariadenia vlády č. 151/2003 (IX. 22.) o povinnej záruke na určité dlhodobé spotrebné výrobky, ak sa užívateľ považuje za Spotrebiteľa.

8.13.   Aké práva a v akej lehote má Spotrebiteľ na základe záruky?

Lehota záruky:

a) dva roky v prípade predajnej ceny dosahujúcej 10 000 forintov, ale nepresahujúcej 250 000 forintov,

b) tri roky v prípade predajnej ceny presahujúcej 250 000 forintov.

Zmeškanie týchto lehôt má za následok premlčanie.

Záručná lehota začína plynúť dňom odovzdania spotrebného výrobku Spotrebiteľovi alebo dňom inštalácie, ak inštaláciu vykonáva Poskytovateľ alebo jeho zástupca.

Ak Spotrebiteľ nechá inštalovať spotrebný výrobok viac ako šesť mesiacov po odovzdaní, počiatočný bod záručnej lehoty je deň odovzdania spotrebného výrobku.

Spotrebiteľ môže oznámiť svoj nárok na opravu podľa vlastného výberu priamo v sídle Poskytovateľa, na ktorejkoľvek prevádzke alebo pobočke, alebo v servisnom stredisku uvedenom v záručnom liste.

Na základe záručného nároku môže oprávnená osoba podľa vlastného výberu

  1. požadovať opravu alebo výmenu, pokiaľ plnenie vybraného záručného práva nie je nemožné, alebo ak by znamenalo pre povinného v porovnaní s plnením iného záručného práva neprimerané dodatočné náklady, berúc do úvahy hodnotu služby v bezchybnom stave, závažnosť porušenia zmluvy a záujem oprávnenej osoby z plnenia záručného práva; alebo
  2. požadovať pomerné zníženie protihodnoty alebo odstúpiť od zmluvy, ak povinný nevykonal opravu alebo výmenu, nie je schopný plniť túto povinnosť, alebo ak záujem oprávnenej osoby na oprave alebo výmene zanikol.

Pre zanedbateľnú vadu nie je možné odstúpiť od zmluvy.

Snaha o 15 dní

Podľa § 5 nariadenia ministerstva pre národné hospodárstvo č. 19/2014 (IV. 29.) o procesných pravidlách pre vybavovanie nárokov na zodpovednosť za vady a záruku na tovary predané v rámci zmluvy medzi spotrebiteľom a podnikateľom, sa Poskytovateľ musí snažiť vykonať opravu alebo výmenu do maximálne 15 dní. Ak oprava alebo výmena trvá dlhšie ako 15 dní, Poskytovateľ je povinný Spotrebiteľa informovať o predpokladanom trvaní opravy alebo výmeny. Informácie sa poskytujú elektronicky alebo iným spôsobom vhodným na preukázanie prevzatia spotrebiteľom, ak to Spotrebiteľ predbežne súhlasil.

Ak sa zistí, že výrobok nie je opraviteľný

Ak sa počas prvej opravy spotrebného výrobku počas záručnej lehoty zistí, že spotrebný výrobok nie je opraviteľný, Poskytovateľ je povinný spotrebný výrobok vymeniť do 8 dní, pokiaľ Spotrebiteľ neustanoví inak. Ak výmena spotrebného výrobku nie je možná, Poskytovateľ je povinný vr átiť kúpnu cenu Spotrebiteľovi do 8 dní.

Ak sa výrobok pokazí štvrtýkrát

Ak spotrebný výrobok počas záručnej lehoty po troch opravách znova zlyhá, podnik je povinný vymeniť spotrebný výrobok do ôsmich dní, pokiaľ Spotrebiteľ neustanoví inak. Ak výmena spotrebného výrobku nie je možná, podnik je povinný vrátiť kúpnu cenu uvedenú na záručnom liste alebo na doklade predloženom spotrebiteľom, ktorý preukazuje zaplatenie protihodnoty spotrebného výrobku - na faktúre alebo pokladničnom doklade vystavenom podľa zákona o dani z pridanej hodnoty - do 8 dní od odoslania oznámenia.

Ak sa nepodarí opraviť do 30 dní

Ak spotrebný výrobok nie je opravený do 30 dní od oznámenia nároku na opravu podniku, podnik je povinný vymeniť spotrebný výrobok do 8 dní po neúspešnom uplynutí tridsaťdňovej lehoty, pokiaľ Spotrebiteľ neustanoví inak. Ak výmena spotrebného výrobku nie je možná, podnik je povinný vrátiť kúpnu cenu uvedenú na záručnom liste alebo na doklade predloženom spotrebiteľom, ktorý preukazuje zaplatenie protihodnoty spotrebného výrobku - na faktúre alebo pokladničnom doklade vystavenom podľa zákona o dani z pridanej hodnoty - do 8 dní po neúspešnom uplynutí tridsaťdňovej lehoty.

8.14.   Kedy je podnik oslobodený od záručnej povinnosti?

Poskytovateľ je oslobodený od záručnej povinnosti len vtedy, ak preukáže, že príčina vady vznikla po plnení. Upozorňujeme, že Spotrebiteľ môže pre rovnakú vadu uplatniť nárok na zodpovednosť za vady a záruku, ako aj nárok na zodpovednosť za výrobok a záruku súčasne, paralelne. Ak však Spotrebiteľ úspešne uplatnil nárok z dôvodu vadného plnenia (napríklad podnik vymenil výrobok), nemôže uplatniť ďalší nárok na základe iného právneho dôvodu pre tú istú vadu.

8.15.   Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za škody vyplývajúce z prirodzeného opotrebenia alebo starnutia po uplynutí záručnej doby (odborná očakávaná životnosť).

8.16.   Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za vady ani za záruku za škody, ktoré vznikli v dôsledku nesprávneho alebo nedbalého zaobchádzania, nadmerného používania, pôsobenia iných vplyvov ako určených alebo iného neprimeraného použitia výrobkov po prechode rizika škody.

8.17.   Ak Spotrebiteľ uplatní nárok na výmenu z dôvodu poruchy spotrebného výrobku do troch pracovných dní od nákupu (uvedenia do prevádzky), Poskytovateľ je povinný spotrebný výrobok vymeniť, ak porucha bráni jeho riadnemu používaniu.

8.18.   Aké ďalšie požiadavky môžu byť stanovené ako podmienky na uplatnenie záručných práv?

Na správnu inštaláciu alebo udržanie prevádzkyschopnosti spotrebného výrobku môžu byť stanovené špeciálne požiadavky (napr. pravidelné kontroly) voči spotrebiteľovi, ak správna inštalácia alebo udržanie prevádzkyschopnosti nie je inak zabezpečené a splnenie týchto požiadaviek nepredstavuje neprimeranú záťaž pre spotrebiteľa.

9. POSTUP PRI UPLATNENÍ NÁROKU NA ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY

(V PRÍPADE UŽÍVATEĽOV, KTORÍ SA POVAŽUJÚ ZA SPOTREBITEĽOV)

9.1.   V zmluve medzi spotrebiteľom a podnikateľom sa strany nemôžu dohodnúť na odchýlení sa od ustanovení nariadenia ministerstva pre národné hospodárstvo č. 19/2014 (IV. 29.) o procesných pravidlách pre vybavovanie nárokov na zodpovednosť za vady a záruku na tovary predané v rámci zmluvy medzi spotrebiteľom a podnikateľom v neprospech spotrebiteľa.

9.2.   Spotrebiteľ je povinný preukázať uzatvorenie zmluvy (faktúrou alebo pokladničným dokladom).

9.3.   Náklady spojené s plnením povinnosti zodpovednosti za vady znáša Poskytovateľ (Občiansky zákonník, § 6:166).

9.4.   Poskytovateľ je povinný vyhotoviť protokol o nároku Spotrebiteľa na zodpovednosť za vady alebo záruku, ktorý mu bol oznámený.

9.5.   Kópiu protokolu je potrebné bezodkladne poskytnúť Spotrebiteľovi spôsobom, ktorý možno dokázať.

9.6.   Ak Poskytovateľ nemôže pri oznámení nároku Spotrebiteľa na zodpovednosť za vady alebo záruku vyhlásiť, či je tento nárok splniteľný, je povinný do piatich pracovných dní informovať Spotrebiteľa o svojom stanovisku - v prípade zamietnutia nároku aj o dôvode zamietnutia a možnosti obrátiť sa na zmierovací orgán - spôsobom, ktorý možno dokázať.

9.7.   Poskytovateľ je povinný uchovávať protokol tri roky od jeho vyhotovenia a na požiadanie ho predložiť kontrolnému orgánu.

9.8.   Poskytovateľ sa musí snažiť vykonať opravu alebo výmenu do pätnástich dní. Ak doba opravy alebo výmeny presiahne 15 dní, Poskytovateľ je povinný Spotrebiteľa informovať o predpokladanom trvaní opravy alebo výmeny. Informácie sa poskytujú elektronicky alebo iným spôsobom vhodným na preukázanie prevzatia spotrebiteľom, ak to Spotrebiteľ predbežne súhlasil.

10. RÔZNE USTANOVENIA

10.1.   Poskytovateľ je oprávnený použiť subdodávateľa na plnenie svojich povinností. Za jeho protiprávne konanie nesie plnú zodpovednosť, akoby konal sám.

10.2.   Ak sa niektorá časť tohto Nariadenia stane neplatnou, nezákonnou alebo nevymáhateľnou, neovplyvňuje to platnosť, zákonnosť a vymáhateľnosť zostávajúcich častí.

10.3.   Ak Poskytovateľ neuplatní svoje právo podľa Nariadenia, nemožno to považovať za vzdanie sa tohto práva. Vzdanie sa akéhokoľvek práva je platné len na základe výslovného písomného vyhlásenia v tomto zmysle. Skutočnosť, že Poskytovateľ sa jednorazovo nepridržiava prísne dodržiavania niektorej podstatnej podmienky alebo ustanovenia Nariadenia, neznamená, že sa vzdáva práva na prísne dodržiavanie tejto podmienky alebo ustanovenia v budúcnosti.

10.4.   Poskytovateľ a Užívateľ sa budú snažiť riešiť svoje spory zmierom.

10.5.   Strany potvrdzujú, že webshop Poskytovateľa funguje v Maďarsku a jeho údržba sa vykonáva tam. Keďže stránku možno navštíviť aj z iných krajín, užívatelia berú na vedomie, že platným právom pre vzťah medzi užívateľom a Poskytovateľom je maďarské právo. Ak je užívateľ spotrebiteľ, v prípade sporu vyplývajúceho z tejto zmluvy je výlučne príslušný súd podľa miesta bydliska žalovaného (Spotrebiteľa) v Maďarsku podľa § 26 ods. 1 Občianskeho súdneho poriadku.

10.6.   Poskytovateľ neuplatňuje rozdielne všeobecné podmienky prístupu k výrobkom dostupným vo webshope na základe štátnej príslušnosti, bydliska alebo miesta pobytu Užívateľa.

10.7.   Poskytovateľ neuplatňuje rozdielne podmienky na platobnú transakciu v súvislosti so štátnou príslušnosťou, bydliskom alebo miestom pobytu Užívateľa, miestom vedenia platobného účtu, miestom podnikania poskytovateľa platobných služieb alebo miestom vydania platobného nástroja v rámci Európskej únie, pokiaľ ide o ním prijaté spôsoby platby.

10.8.   Poskytovateľ dodržiava nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2018/302 o riešení neodôvodnenej geografickej blokácie a iných foriem diskriminácie na základe štátnej príslušnosti, bydliska alebo miesta pobytu zákazníka na vnútornom trhu, o zmene nariadení (ES) č. 2006/2004 a (EÚ) 2017/2394 a smernice 2009/22/ES.

11. POSTUP RIEŠENIA SŤAŽNOSTÍ

(V PRÍPADE UŽÍVATEĽOV, KTORÍ SA POVAŽUJÚ ZA SPOTREBITEĽOV)

11.1.   Cieľom Poskytovateľa je vybaviť každú objednávku v primeranej kvalite k plnej spokojnosti zákazníka. Ak však Užívateľ má nejakú sťažnosť týkajúcu sa zmluvy alebo jej plnenia, môže svoju sťažnosť oznámiť telefonicky, e-mailom alebo písomne.

11.2.   Poskytovateľ ústnu sťažnosť ihneď preskúma a podľa potreby napraví. Ak zákazník nesúhlasí so spôsobom vybavenia sťažnosti, alebo ak nie je možné sťažnosť okamžite preskúmať, Poskytovateľ bezodkladne vyhotoví protokol o sťažnosti a svojom stanovisku a kópiu protokolu odovzdá zákazníkovi.

11.3.   Poskytovateľ na písomnú sťažnosť odpovie písomne a vecne do 30 dní spôsobom, ktorý možno dokázať, a prijme opatrenia na jej oznámenie. Ak odmietne sťažnosť, svoje stanovisko odôvodní. Poskytovateľ uchová protokol o sťažnosti a kópiu odpovede 3 roky a na požiadanie ich predloží kontrolným orgánom.

11.4.   Informujeme Vás, že v prípade zamietnutia sťažnosti môžete podať sťažnosť orgánu na ochranu spotrebiteľa alebo iniciovať konanie pred zmierovacím orgánom, ako je uvedené nižšie (Poskytovateľ neurobil všeobecné vyhlásenie o podriadení sa):

11.5.   Spotrebiteľ môže podať sťažnosť na orgán na ochranu spotrebiteľa:

Podľa § 45/A ods. 1 až 3 zákona o ochrane spotrebiteľa a nariadenia vlády č. 387/2016 (XII. 2.) o určení orgánu na ochranu spotrebiteľa ako všeobecný orgán na ochranu spotrebiteľa koná vládny úrad: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok

11.6.   Spotrebiteľ sa v prípade sťažnosti môže obrátiť na zmierovací orgán, ktorého kontaktné údaje sú k dispozícii tu:

Názov zmierovacieho orgánu

Sídlo zmierovacieho orgánu, adresa:

Územná príslušnosť

Zmierovacie orgán v Budapešti

Budapešť
Zmierovacie orgán v Budapešti
Adresa: 1016 Budapešť, Krisztina krt. 99.
Telefónne číslo: (1) 488-2131
Faxové číslo: (1) 488-2186
Predseda: Dr. Éva Veronika Inzelt
Webová stránka: https://bekeltet.bkik.hu/
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Budapešť

Zmierovacie orgán pre župu Baranya

Pécs
Zmierovacie orgán pre župu Baranya
Adresa: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Telefónne číslo: (72) 507-154; (20) 283-3422
Faxové číslo: (72) 507-152
Predseda: Dr. Ferenc Bércesi
Webová stránka: www.baranyabekeltetes.hu
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
kerelem@baranyabekeltetes.hu

Župa Baranya,

Župa Somogy,

Župa Tolna

Zmierovacie orgán pre župu Borsod-Abaúj-Zemplén

Miskolc
Zmierovacie orgán pre župu Borsod-Abaúj-Zemplén
Adresa: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefónne číslo: (46) 501-091 (nové prípady); 501-871 (prebiehajúce prípady)
Predseda: Dr. Péter Tulipán
Webová stránka: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
E-mail: bekeltetes@bokik.hu

Župa Borsod-Abaúj-Zemplén,

Župa Heves,

Župa Nógrád

Zmierovacie orgán pre župu Csongrád-Csanád

Szeged
Zmierovacie orgán pre župu Csongrád-Csanád
Adresa: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefónne číslo: (62) 554-250/118
Faxové číslo: (62) 426-149
Predseda: Dr. Károly Horváth
Webová stránka: www.bekeltetes-csongrad.hu
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Župa Békés,

Župa Bács-Kiskun,

Župa Csongrád-Csanád

Zmierovacie orgán pre župu Fejér

Székesfehérvár
Zmierovacie orgán pre župu Fejér
Adresa: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefónne číslo: (22) 510-310
Faxové číslo: (22) 510-312
Predseda: Dr. József Vári Kovács
Webová stránka: www.bekeltetesfejer.hu
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu; fmkik@fmkik.hu

Župa Fejér,

Župa Komárom-Esztergom,

Župa Veszprém

Zmierovacie orgán pre župu Győr-Moson-Sopron

Győr
Zmierovacie orgán pre župu Győr-Moson-Sopron
Adresa: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefónne číslo: (96) 520-217
Predseda: Dr. Beáta Bagoly
Webová stránka: https://gymsmkik.hu/bekelteto
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Župa Győr-Moson-Sopron,

Župa Vas,

Župa Zala

Zmierovacie orgán pre župu Hajdú-Bihar

Debrecen
Zmierovacie orgán pre župu Hajdú-Bihar
Sídlo: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Miesto vybavovania: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefónne číslo: (52) 500-710; (52) 500-745
Faxové číslo: (52) 500-720
Predseda: Dr. Zsolt Hajnal
Webová stránka: https://www.hbmbekeltetes.hu
E-mail: bekelteto@hbkik.hu

Župa Jász-Nagykun-Szolnok,

Župa Hajdú-Bihar,

Župa Szabolcs-Szatmár-Bereg

Zmierovacie orgán pre župu Pest

Budapešť
Zmierovacie orgán pre župu Pest
Sídlo: 1055 Budapešť, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefónne číslo: +36 1 792 7881
Predseda: Dr. Pál Koncz
Webová stránka: www.pestmegyeibekelteto.hu;
www.panaszrendezes.hu
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Župa Pest

 

11.7.  V právomoci zmierovacieho orgánu je mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov. Úlohou zmierovacieho orgánu je pokúsiť sa o dosiahnutie dohody medzi stranami s cieľom vyriešiť spotrebiteľský spor. V prípade neúspechu prijme rozhodnutie na zabezpečenie jednoduchého, rýchleho, účinného a nákladovo efektívneho uplatnenia spotrebiteľských práv. Zmierovací orgán na žiadosť spotrebiteľa alebo poskytovateľa služieb poskytuje poradenstvo týkajúce sa práv, ktoré prislúchajú spotrebiteľovi, a povinností, ktoré zaťažujú spotrebiteľa.

V konaní pred zmierovacím orgánom, v prípade nedostatku dohody, panel rozhoduje vo veci:

a)  rozhodnutím obsahujúcim záväzok, ak

aa) žiadosť je oprávnená a podnik – v rámci zmierovacieho orgánu alebo v rámci obchodnej komory, alebo v rámci komerčnej komunikácie uvedenej vo všeobecnom vyhlásení o podriadení sa podľa § 36/C, na začiatku konania alebo najneskôr do prijatia rozhodnutia – uznal rozhodnutie zmierovacieho orgánu za záväzné pre seba, alebo

ab) podnik nepredložil vyhlásenie o podriadení, ale žiadosť je oprávnená a nárok spotrebiteľa – ani pri podaní žiadosti, ani pri prijímaní rozhodnutia obsahujúceho záväzok – nepresahuje dvestotisíc forintov, alebo

b) odporúčanie, ak je žiadosť oprávnená, avšak podnik na začiatku konania vyhlásil, že rozhodnutie rady neprijíma ako záväzné, alebo ak sa vôbec nevyjadril k prijatiu rozhodnutia rady.

11.8.  V prípade cezhraničného spotrebiteľského sporu súvisiaceho s online kúpou alebo zmluvou o poskytovaní online služieb – s prihliadnutím na pravidlá príslušnosti stanovené v § 20 Fgytv. – môže konať každý zmierovací orgán prevádzkovaný komerčnými a priemyselnými komorami v každom župe (hlavné mesto).

11.9.  Spotrebiteľ v prípade sťažnosti môže využiť platformu EÚ pre online riešenie sporov. Používanie platformy si vyžaduje jednoduchú registráciu v systéme Európskej komisie, kliknutím sem. Následne môže spotrebiteľ po prihlásení podať svoju sťažnosť prostredníctvom online stránky na adrese: http://ec.europa.eu/odr

11.10.  Podnik je povinný spolupracovať v rámci zmierovacieho konania, pričom je povinný poslať odpoveď zmierovaciemu orgánu v lehote uvedenej v Fgytv., obsahujúcej požadované informácie. S výnimkou uplatňovania nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES je podnik povinný zabezpečiť účasť osoby oprávnenej na dosiahnutie dohody na vypočutí. Na online vypočutí je zástupca podniku oprávnený na dosiahnutie dohody povinný zúčastniť sa online. Ak spotrebiteľ žiada osobné vypočutie, zástupca podniku oprávnený na dosiahnutie dohody je povinný zúčastniť sa na vypočutí aspoň online.

11.11.  Ak sa spotrebiteľ neobráti na zmierovací orgán alebo ak konanie nevedie k výsledku, spotrebiteľ má možnosť obrátiť sa na súd na vyriešenie sporu. Žaloba musí byť podaná prostredníctvom návrhu, ktorý musí obsahovať tieto informácie:
•  súd, ktorý bude vec prejednávať;
•  mená, adresy a procesné postavenie strán a ich zástupcov;
•  právo, ktoré sa má uplatniť, s uvedením skutočností, na ktorých sa toto právo zakladá, a dôkazov o nich;
•  údaje, z ktorých je možné určiť právomoc a príslušnosť súdu;
•  jednoznačný návrh na rozhodnutie súdu.
K návrhu treba pripojiť originál alebo kópiu dokumentu, na ktorý sa navrhovateľ odvoláva ako na dôkaz.

12. AUTORSKÉ PRÁVA

12.1.  Keďže webová stránka https://www.hrackyshop.sk sa považuje za autorské dielo, je zakázané sťahovať (reprodukovať), opätovne sprístupňovať verejnosti, inak používať, elektronicky ukladať, spracúvať a predávať obsah alebo akékoľvek časti obsahu zobrazeného na https://www.hrackyshop.sk bez písomného súhlasu poskytovateľa služieb – s výnimkou právnych dokumentov, pretože používateľ si môže stiahnuť VOP a informácie o ochrane údajov bez akýchkoľvek podmienok a obmedzení a môže ich ukladať v akejkoľvek forme.

12.2.  Akékoľvek informácie, vizuálne alebo textové zobrazenie, obsahový prvok, vzhľad a charakter webovej stránky z https://www.hrackyshop.sk možno prevziať len s písomným súhlasom a s odkazom na príslušnú webovú stránku.

12.3.  Poskytovateľ si vyhradzuje všetky práva na všetky prvky svojej služby, na svoje doménové mená, na nimi vytvorené sekundárne doménové mená a na svoje internetové reklamné plochy.

12.4.  Je zakázané adaptovať alebo spätne analyzovať obsah webovej stránky https://www.hrackyshop.sk alebo jej častí; nepoctivým spôsobom vytvárať používateľské identifikátory a heslá; používať akúkoľvek aplikáciu, pomocou ktorej je možné upravovať alebo indexovať obsah webovej stránky https://www.hrackyshop.sk alebo jej častí.

12.5.  Názov https://www.hrackyshop.sk je chránený autorskými právami a jeho použitie je možné len s písomným súhlasom poskytovateľa, s výnimkou odkazu.

12.6.  Používateľ berie na vedomie, že v prípade použitia bez licencie bude poskytovateľ oprávnený na zmluvnú pokutu. Výška zmluvnej pokuty je 60 000 HUF za obrázok, 20 000 HUF za slovo, alebo 40 000 HUF/deň. V prípade porušenia autorských práv poskytovateľ využíva notárske osvedčenie, ktorého náklady tiež znáša používateľ, ktorý porušil práva.

13. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

Ochrana osobných údajov na webovej stránke je dostupná na nasledujúcej stránke: https://www.hrackyshop.sk/adatvedelmi-nyilatkozat/hun


Vác, 28. január 2022.

Vzor vyhlásenia o odstúpení od zmluvy

(vyplňte a pošlite späť len v prípade, že chcete odstúpiť od zmluvy)

 

Adresát: White Crystal Kft., 2600 Vác, Zrinyi u., 41/b, info@hrackyshop.sk Online zákaznícky servis: https://zakaznicky.servis.hrackyshop.sk/, 06-1-2552822

 

Ja, dolupodpísaný, vyhlasujem, že odstupujem od zmluvy na predaj nasledujúceho/ích produktu/ov:

 

Dátum objednávky / dátum prevzatia:

 

Meno spotrebiteľa/ov:

 

Adresa spotrebiteľa/ov:

 

Podpis spotrebiteľa/ov (iba v prípade písomného oznámenia):

 

Dátum: